A netes hirdetések piacán való részvételhez szerencsére nem kell eladnunk a vesénket, ha nem vagyunk éppen tehetősek. A Google AdWords és a keresőoptimalizálás ugyanis úgy képesek növekvő látogatói számhoz segíteni bármilyen weboldalt, hogy azért nem kell iszonyúan nagy árat fizetni. Az utóbbi megoldáshoz két dolog kell: szövegírás és linképítés – ebben a sorrendben. A szövegírás azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálást végző csapatban vannak emberek, akik folyamatosan olyan szövegeket írnak, melyek alkalmasak arra, hogy helyet adjanak azoknak a linkeknek, melyek segítenek a Google keresési listáján előbbre segíteni a megbízó oldalát, melyre az optimalizálás elkészül. (Maga a keresőoptimalizálás annyit tesz, hogy a honlapot bizonyos keresőszavak tekintetében egy csapat előrébb húzza a Google keresési listáján – indirekt reklámot biztosítva ezzel a listán előkelő helyet elnyerő oldalnak, mely így lényegesen magasabb látogatói számot tud felmutatni. A szövegírás tehát ehhez kell.) Már egy most indult oldal esetében is van értelme az optimalizálásnak, hiszen nem árt, ha az új site képes kiemelkedni a hasonszőrű oldalak tengeréből az által, hogy nagyobb figyelem irányul rá.