A modern kisgépek rendkívül hatékonyan végzik a dolgukat, azonban nem sokan tudják, hogy milyenek is ezek a gépek belülről. A szerszámgép belső felépítése is rendkívül fontos, hiszen ha az adott gép elromlik, akkor egy kis hozzáértéssel megszerelhetjük anélkül, hogy sok pénzt adnánk ki a javításra.
A kisebb multigépek között, szerkezetileg alig van látható különbség, így egyet tanulmányozva, jó eséllyel szerelhetjük meg majd a többit is. A műanyag burkolat alatt meghosszabbított tengelyű motor és a szabályozó elektronika panelje bújik meg, amihez könnyen hozzáférhetünk, a legtöbb szerszámgép esetében. A tengely két helyen precíziós gördülőcsapággyal van megvezetve és az első csapágy elé szerelt többlapátos ventillátorkerék biztosítja a gyorsan forgó motor léghűtését, ami rendkívül fontos és sokszor ez szokott meghibásodni. A tengelyvég menetes, amire általában patronos befogófej kerül. A szerszámok befogásához, a tengelyt rugós rögzítő csappal kell rögzíteni. A kapcsoló és a fordulatszabályozás többnyire minden gépen fokozatmentesen, a szabályozótárcsa elforgatásával állítható be igény szerint. Ez igen praktikus a legtöbb szerszámgép esetében.