Az autók motorja egy rendkívül összetett szerkezetnek számít. Elég egy apró hiba és máris nem fog megfelelően működni. Előfordul, hogy a vezetőgörgő szorul cserére, mivel már nem képes megfelelően megfeszíteni a vezérműszíjt.
Hogyha nem elég feszes, akkor megtörténhet, hogy elszakad vagy nem lesz képes megfelelően megforgatni a vezérműtengelyt. A vezetőgörgő lehet fix és automata és persze mindkettő más-más tulajdonságokkal rendelkezik.
A fix esetében a feszítőerő állandó marad a beszerelést követően. A szíj feszességét érdemes tenzióméterrel lemérni beszereléskor, mert ez alapján be lehet állítani a megfelelő érték szerint.
Az automata görgő viszont másként működik, mivel rugós vagy hidraulikus rendszerrel van ellátva. Ezáltal sokkal jobban alkalmazkodnak a motor igényeihez, hiszen a beszerelést követően folyamatosan az optimális feszességet biztosítják a vezérműszíjnak, minden működési feltétel mellett. Hogyha elhasználódik a vezérműszíj, nem árt egy pillantást vetni a vezetőgörgőre is, mert gyakran mind a kettőt cserélni kell az ilyen esetekben.