A részecskeszűrő olyan berendezés, melynek a cseréje bizony igen sokba képes fájni.

Részecskeszűrő
Részecskeszűrő

Aki vezetett már dízel autót, az tudja, hogy kissé más az élmény, mint amikor benzines verda volánja mögé pattan be az ember. Egyrészt más az elv, ami meghajtja a dízel gépjárművet, másrészt más az üzemanyag is. A dízel autók egyik érdekes eleme (mindebből kifolyólag) az a részecskeszűrő, melynek a cseréje elérheti akár a hatszázezer forintot is! Hogy mit tud a részecskeszűrő, ami ilyen fontos alkatrésszé teszi? Nos, elég sokat. Tudni kell, hogy a dízel motor rettentő sok káros anyagot bocsájtana ki a légkörbe, ha nem lenne a részecskeszűrő, ami megfogná a kormot. Szerencsére azonban van, így a korom nem képes bejutni a tüdőbe, a véráramba, s így nem képes megbetegedéseket előidézni. Igen ám, de ha nem üzemszerűen megy végbe a részecskeszűrő tisztítása, akkor a korom képes kinyírni a szűrőt, így pedig mindenképpen új szűrőt kell vásárolni annak érdekében, hogy az autó üzemeltetése ne legyen ártalmas az egészségre. A szűrő azért képes tönkremenni, mert ahhoz, hogy a korom kiégjen a szűrőből, megfelelő fordulatszámon kell hajtani a kocsit, egy adott ideig, ami magyar viszonyok közepette nem mindig lehetséges. Ha az autó nem képes legalább fél óráig 2000-es fordulat felett menni, akkor a korom nem fog eltávozni a szűrőről, s az rövid időn belül a szűrő haláláhot fog vezetni.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás