Minden fogyasztó keresi az akciós termékeket, mivel ez által néhány terméket akár 50-70 %-os kedvezménnyel is meg tudunk vásárolni. A termékek árait az akció idején is az adott üzlet határozza meg. Egy termékre néhány esetben annál nagyobb a kedvezmény mértéke, minél hosszabb idő alatt sikerül eladnia azt az üzletnek. A klíma akció keretében jelentős árkülönbséget vélhetünk felfedezni az akciós és a nem akciós termékek árai között. Egy légkondicionáló üzlet esetében a kedvezményt akár az erősödő konkurencia, vagy a gyengébb színvonal is generálhatja. Ebből kiindulva a nagyobb cégek jelentős bevételre tesznek szert egy testhez álló akció idején is. Az a néhány százalékos leárazás több termék eladást is szülhet, így a bevétele akár emelkedhet is. Természetesen egy akció nem csak egyszer játszható meg. A kisebb és nagyobb cégek rendszeresen írnak ki akciókat. A piaci versenyt fent kell tartania a cégeknek. Így ha az egyik cég 20 %-os kedvezményt biztosít termékeiből, akkor a másik vállalkozás ez alá ígérhet, és 25-30 %-os akciót hirdethet meg ugyanarra a termékre.